Assalamualaikum

Panggil jerk Apit (ARe_PieT). Blog ni aku create sebab aku nk share kan kesah hidup aku ngan korang sume. Same2 kite share k. Anyway aku rase x perlulah kowt aku masukkan Picture2 aku sebab ia tidak penting buat saat ini. Salam Perkenalan dari Apit...
Friday, September 11, 2009

**MACAM MANE NAK IKUT!!!

Aku masih lagi cuba untuk mendalami agama islam ni walaupon aku memang dilahirkan dalam islam. Banyk Perkara yang perlu aku cungkil & ku korek. Banyak yang aku x paham. tp sa2 perkare yang aku betul2 jelas..

Keimanan & kebaikan seseorang itew bukan dari rupe paras, perilaku, pakaian, harta benda tetapi hati...sebab hati tu yang menjadi ukuran oleh Allah. Mungkin ade yng segelintir orang yg nampak alim giler tapi die buat x ikhlas, mengumpat, senang nk hukum dan menghine orang, so orang macam ni layakkah untuk dijadikan icon???

Aku just x paham kenape ramai orang2 yg aku tengok alim giler, semayang x tinggal, mengaji, beribadat tapi suke menghine orang, cerite pasal keburukkan orang lain, x amanah, mengumpat, judge or hukum orang 2 dengan sekali pandang jer, bile jumpe ngan "budak2 liar" terus rase jijik or menghine/ mengutuk. Cakap ni confirm Nerake...

So, ini yang membuatkan aku kurang percaye ngan golongan2 yang berperwatakkkan seperti orang yg nampak alim @ ustaz2 ni. Sukar untuk dijadikan icon. BUkan nk memburukkan @ menghine, tapi itulah hakikat yg aku nampak depan mate aku sendirik.. Bagi nasihat tapi diri sendirik x betul...ayoo...

3 comments:

niesz said...

skrg ni nk pecaye ngan ust.. pon susah..kdng2 bnda2 ni la yg wat kite terpesong..
so..ape2 pon..
kene la tnyer org yg betul2 pro ngan bab2 mcm ni..
lg2 bnda 2 yg berkaitan ngan agama..

EIPUL said...

haah.

kadang2 yang alim ni bukan boleh pakai sangat pun. Nampak aje pakai tudung labuh bagai, last2 kantoi buat jahat. Huhu.

Mintak jauh lah.

Apit said...

to niesz - betul 2 aku setuju sangt...

o eipul - hahah, taw x pew, x buley nak dinafikan lagik tapi x semua kan